16 juni 2013

FAVORITBUTIKEN iHERB

Måste berätta om en helt underbar nätbutik: iHerb. Och vad finns det då i denna härliga butik? Jo, alltmöjligt! Skönhets-, hudvårds- och hårvårdsprodukter, te och kaffe, vitaminer och andra näringstillsatser mm. mm. Leveransen till Finland kostar vanligtvis 4$. Men ha dock ett koll på vikten (ifall den överskrider 1,8 kg blir leveransen dyrare). 

Jag tror jag begränsar detta inlägg till några hudvårdsprodukter, annars blir det lite väl långt och hajpande! ;)

Jag har vissa favoriter som jag beställer om och om igen. Bland med hudvårdsprodukter har en absolut favorit varit ShiKai Borage Dry Skin Therapy Facial 24-hour Repair Cream. En superfuktande ansiktskräm, som fungerar för min torra hud speciellt på vintern då frosten kniper till. Tyvärr verkar de inte sälja produkten i sin ursprungliga form mera! Men som tur verkar dock denna version (ShiKai Borage Therapy Facial Moisturizer) ha nästan exakt samma innehåll som den jag använt, endast ett par ingredienser i slutet av listan är annorlunda. Så den hamnar nog i shoppingkorgen till näst.




En stor favorit är också The Yellow Stick, dvs. helt enkelt 100% kakaosmör. Funkar perfekt för torr hud överlag, t.ex. torra, spruckna läppar eller andra torra fläckar på huden.




En tredje favorit är NutriBiotic Skin Ointment. Det använder jag på alltmöjligt! Främst orenheter i huden men även små sår. En liten tub som räcker länge.




Mera favoriter kommer senare!

OBS! Om ni klickar på länkarna ovan och beställer något från iHerb för första gången, så borde det uppenbara sig en rabattkod i era shoppingvagnar. Koden är min personliga referral-kod och med den får ni 5-10$ rabatt och jag lite bonus. Win-win liksom, eller hur? ;) Ifall koden inte uppenbarar sig automatiskt, är den: EMI851. Happy shopping!


P.S. Kom även ihåg att beakta tullgränserna! Och speciellt det, att det minsta momsbelopp som uppbärs eller indrivs vid varuimport (från länder utanför EU) sjönk vid årsskiftet och är nu 5€, vilket innebär att man kan köpa t.ex. kosmetika (moms 24%) för ca 20€ och näringstillsatser (moms 14%) för ca 35€ utan att behöva betala momsen. Om summan överskrids kan man "hamna fast" i tullen och då får man bara betala momsen till. Kolla närmare på tullens hemsidor.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar